søndag 16. mars 2014

Hvitt kjøkken…

Selvfølgelig hadde drømmen vært å kjøpt ny kjøkkeninnredning, men nå er ikke det noe prioritering, så da får man forsøke å gjøre den som allerede er her så grei som mulig. Kjøkkeninnredningen har vært her siden vi kjøpte huset og da var den i fargen KORNBLÅ……skriiiik! For ca. 6 år siden malte jeg den i samme farge som veggene, men mye har skjedd i løpet av den tiden og vegger er jo selvsagt blitt malt hvitt med tiden. Og hva gjør man da, og når malingen også begynner å bli slitt? Jo da maler man innredningen hvit også. Synes det blir bra jeg og bedre enn slik det var ihvertfall. Er det noe jeg heller ALDRI har likt her så er det benkeplata, men det får man ta en annen gang tror jeg. For hvis den skal byttes, vet jeg også at vaskekum og kran skal skiftes.

Slik så innredningen ut før maling…

004 

Og her har jeg begynt med hvitmaling…

003

005

006

9 kommentarer:

liven sa...

Hvitt, fint og delikat !

Ha en fin søndag :)

Anonym sa...

Driver og vurderer et lignende prosjekt selv. Hva slags maling bruker du? Og hva gjør du av forarbeid før du maler?

Mvh Nina

Lene fra Lillehammer sa...

Hei anonym! Innredningen hadde jeg allerede malt tidligere (det skrev jeg jo også). Men det beste er å pusse over flatene med sandpapir og vaske godt for å få av puss og skitt. Deretter grunner jeg med vannbasert grunning. Og til slutt topper jeg det med noen strøk med Lady Supreme Finish.

Monica fra Koseleg sa...

Hei! Synest du har eit kjempefint kjøkken- treng ikkje ny innreiing du ;-)
Benkeplata kan kanskje malast den også? Sjekk Vibeke Design- trur ho har malt si?!
Kva slags ovn er det du har ståande i hjørnet der? Ser flott ut!
Fin søndag til deg!
Her snøvar det, men det er mildt så den vert nok ikkje liggande lenge :-)

Fjordheim sa...

Det kjøkkenet ditt ser jo kjempeflott ut.
Flink du som setter i gang med å male det.
Er fortsatt bare på tenkestadiet når det gjelder
maling av kjøkkeninnredningen.
Er spent på om jeg klarer å finne tid til det
denne våren. Håper det
Ønsker deg lykke til med fortsettelsen. Ha ei god uke :)

loftkroken sa...

Super flott ♡♡
Jeg malte min gamle Innredning i fjor :-)
Klem

mirjamsdrøm sa...

Så fint det blir! Utrolig hva et strøk maling kan gjøre ;) Kos deg med "nytt" kjøkken! Ha en herlig våruke! Klem Mirjam

Frupedersen sa...

Skift gjerne håndtakene også! Les litt om det på nett og ta en tur til maxbo/ IKEA. Forandringen er utrolig.

Frupedersen sa...

Hva med å kjøpe fugemasse i grå eller veldig lys farge og dekke den fargen mellom flisene? Ser ganske gul/brun ut på bilde. . Fugemasse koster mellom 100-150kr og er ganske enkel jobb.