mandag 10. juni 2013

Hvilke hånd vil du ha…..

…ropte Martinus til meg da han kom inn etter å ha vært ute i hagen en tur i går kveld. I den ene hånda dukket det frem en kjempeflott blomsterbukett han hadde plukket helt på egenhånd. Åå, det smeltet jo hjertet mitt litt da og det fikk meg til å minnes min egen barndom og de gangene vi overrasket andre med flotte blomsterbuketter. Men i motsetning til Martinus var jeg så grådig at jeg håpet å få en 100-lapp for bukettene jeg plukket jeg da. Men jeg husker at jeg faktisk fikk 50 kroner for en SVÆÆÆR bukett med hvitveis.

013

Godgutten har god smak, har han vel ikke? Egentlig trodde jeg dette var litt “jente-greie” jeg da, men jeg er bare superglad for at han ser alt det flotte naturen har å gi oss jeg og glede oss med.

Her har forresten min flotte ettårige lavatera åpnet seg, er jo bare et syn i mine øyne ihvertfall…

005 017

Må også vise mine tomatplanter som står plassert i lysthuset. Jeg frykter nok at jeg også denne sommeren aldri vil få noen modne tomater, men jeg gir meg ikke. Ihvertfall så har de det ultimate klima inni der da lysthuset blir rene drivhuset når dørene er lukket…Masse sol får de også.

001 002

Syrinen er også utrolig flott nå…

018

Så litt interiør…

Jeg har vært på utkikk etter et klesskap til Martinus en god stund nå. Jeg har sett for meg at jeg ville ha tak i et pidestallskap, noe alla det vi har på vårt eget soverom. Joda, jeg fant et supergammelt et til en ok pris og ferden bar til Gjøvik i går for å hente det. Men tror dere at pidestallskapet kom seg opp i 2. etasje og til Martinus sitt soverom? NIET, det er blitt plassert i stua og her skal det stå. Syntes det passet så fint her. Så da får nok Martinus klare seg uten klesskap en stund til.

010

012 011

Jeg ble sååå fornøyd!!

Vel, dette ble et kort innlegg. Grunnen er at jeg har en samboer som er blitt heeelt opphengt i slektsgransking og bruker hele kvelden til å erobre både Ipad’n og laptop’n. Heldigvis har vi en laptop til, så jeg rekker da å få med meg hva som skjer der ute i verden og blogglandia. Hmmm, jeg VET at han sansynligvis ikke får med seg en dritt av hva jeg sier (selv om han sier både ja og nei). Er det nå jeg virkelig burde utnytte situasjonen? Hmmm, tenke-tenke. Nei, nå skal jeg ha meg ei brødskive med ferskt krabbekjøtt tilhørende sitron og majones…yummi!

Ønsker alle en god kveld!

8 kommentarer:

Furulunden sa...

Vakre blomster, syrinene er jo helt skjønn!!

KriStyle sa...

Herlige bilder :))
Fant bloggen din i dag i et kommentarfelt, la meg som føler og kommer tilbake!

Klem Kristin

Gårdsjenta sa...

så gromt da! :D Slikt smelter mammahjerter :)

skapet var jo helt herlig! :)

Fjordheim sa...

For en koselig bukett fra en
liten gutt.
Har og en sønn som var veldig flink til å plukke blomster og
komme hjem med. Veldig koselig.
Han er nå 21 år og er fortsatt
For et flott skap. Passa jo kjempefint i stua.
Ønsker deg ei herlig uke :)

mamma i nord sa...

Nydelig skap, og for en hærlig gutt som gleder mammaen med bukett.
Her er det minste frøkna som liker å plukke slikt.
Den syrinen var helt nydelig, hvilken er det ?

Brunt sukker sa...

Å DÅNE SÅ SKJØNN
HERLIG INNLEGG MED MASSE FORSJELLIGT
VAKKERT SOM ALLTID
FINE DAG TIL DEG SØTE LENE:)
KLEM ELI:)

Annes Hyttehage sa...

Hei så morsom og spennende blogg du har Lene. Rart å tenke på at vi bodde ved siden av hverandre når vi var små. Jeg bodde på den gamle butikken. Morro å se at vi har så like interesser både med hage og interiør. Ønsker deg en fin hagesommer.

Turid sa...

:) Ta vare på øyeblikkene, det varer så kort at ungene er små.
Sukk, kjenner at jeg savner det.
Hilsen Turid (mamma til Marte på 23 og Anne Guri på 17).
Ha fine dager.