lørdag 4. mai 2013

Venter fortsatt jeg….

Det ser ut til at våren og hagesesongen lar vente på seg, for meg har den ihvertfall ikke begynt føler jeg. Jeg har nesten vært litt bekymret for at hagegalskapen min har avtatt, men jeg tror det bare er været som har satt en stopper for det. Men vi har drevet litt ute da, de gangene det har vært mulig å drive ute, men alikevel står ihvertfall halvpartene av bedene mine urørte, det samme gjør spirene jeg har sådd. Jeg tar meg en tur i ny og ne og vanner de og en del av de har allerede blitt svære. Jeg vet også at mange av de trenger å prikles, men jeg har liksom ikke hatt motivasjonen der. Men jeg får se om jeg får kjøpt jord i helgen og få priklet. Ertefrøene jeg bestilte fra Engalnd hadde også kommet i går, så det er vel bare å sette i gang. Det kan også nevnes at det kom et passe godt snølag på Gjøvik og omegn i går, jupps, gjør ikke ting bedre det heller. Men det positive med dette er jo at jeg får gjort mere inne og nå er terrassedøren omsider ferdigmalt, helt hvit. Så da gjenstår de to vinduene vi har i stua, mur og tak så er stuen ferdig………for denne gang!

011 012

Og ser man nøye på bildet kan man også se at jeg har fått kjøpt spisebrikker til spisebordet. Jeg er sååå fornøyd med bordet altså, så her sitter jeg om kvelden og koser meg med ditt og datt. Vel, mangler puter til stolene da, men jeg har liksom ikke funnet noe som har passet enda.

005 006

Disse kjøpte jeg på Princess og kostet bare 30 kroner stykket. Finnes i mange farger, men jeg valgte hvite da. Og når man først hadde kjøpeånden over seg, ble det også med et flott hekleteppe hjem, kjøpt på Kid. Det hadde jeg siklet på noen dager og med en pris på rundt 350 kroner klarte jeg ikke å la være. Dette fantes også bl.a. i en nyyydelig rosafarge og det tror jeg at jeg kommer til å kjøpe for å ha på lysthuset…

007

010

Pellis-stiklingen jeg kjøpte i vår på Plantasjen har også fått litt størrelse og var riktig så sukkersøt…

003

Nå skal jeg ile ned på KIWI og kjøpe rømme, skal lage sjokolademuffins til bursdagsfeiring på Lekeland. Greit å være tidlig ute på butikken i dag; russen har gjort sitt inntog på Lillehammer denne helgen så her er det liv og røre og høy partyfaktor. Enjoy!

4 kommentarer:

Myrahuset sa...

Kjempefin pellargonie!
Snøværet tar knekken på meg... Var det noen som sa varmere i helgen?? Jaja, det kommer vel litt varmere vær etterhvert :)
God helg!

Notre Maison sa...

Du har det så utrolig nydelig hjemme! Spisesbordet ditt er kjempefint, og jeg likte utrolig godt stolene dine! OG sofaen, og fargene...God smak! Ha en fin lørdag, klem

Tove sa...

Været her er til å gråte av i dag. flere cm nysnø. Heldigvis har jeg vært omgitt av blomster i hele dag. Fikk til og med plantet et par urner ute, selv om det var litt tungt å komme i gang. Nå ser det uts om snøen har begynt å minke igjen. Måtte varmen de har spådd i morgen, slå til for fullt. God helg!

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Fargen på den pellisen er jo helt underbar!
Ja jeg hade gjärne hatt en sånn!

Ha en skönn helg!