søndag 19. mai 2013

Årets første bad

Så er nok et hagemål i boks og det var å få forlenget espalieren til klatrerosa Lykkefund som klatrer på nordveggen. Jeg hadde virkelig vondt av den i fjor da den raget nesten opptil toppen av taket og ikke noe å klatre i. Men nå har vi ihvertfall fått opp en espalier til, så nå kan den klatre som bare det. Lykkefund har ihvertfall overlevd vinteren for det er masse skudd på den. Gleder meg, men synd den bare er engangsblomstrende da. Men som alt annet i hagen så må man bare nyte det så lenge det varer.

036

Jeg var forresten på Blomsterkroken og kjøpte espalieren og der fant jeg jo DET søte fuglebadet jeg bare måtte kjøpe med meg…

035

Det ble også en tur til Plantasjen (og dit var det også veldig mange andre som hadde tatt turen). Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe et eller annet lettvokst som jeg skulle plante på et “problem-bed” i hagen, nemlig langs vestveggen på annekset. Der blir det desverre altfor tørt så nå måtte jeg bare få vekk det som var igjen der og plante noe annet som forhåpentligvis er litt mer anvennelig. Så da ble det med meg hjem 3 bjørkebladspireaer av typen Tor.

Lauvtre_og_busker__Spirea_(Spiraea)_Spiraea_betulifolia_'Tor'_0063_Stort

Den blir ca. 1 meter høy og har god dekkevne. Tror dette blir flott inntil den røde anneks-veggen.

037

033

Når man snakker om prosjekter. Annekset trenger definitivt å bli malt opp igjen, men vi får satse på det til neste vår.

I år fikk Martinus fiskestang av oss i bursdagsgave. Vi var jo litt spente på hvordan han ville takle å bruke stang. Men jøsses, jeg og Morten bare måpte over hvor flink gutten var til å kaste ut snøre. Ingen tvil om at dette blir en dyktig fisker.

022

Derfor bestemte vi oss for å dra ned på Lågen for å prøve fiskestanga og gutten hadde igen problem med å få duppen laangt ut. Verre gikk det når jeg skulle prøve, men det snakker vi ikkek noe mer om selv om det skal sies at jeg elsket å fiske da jeg var lita. Men det er mange-mange år siden.

027

Og til tross for at temperaturen har ligget langt over 20 varme i dag, var det bitende kaldt i vannet. Men Martinus var uti med nesten hele kroppen han, opptil flere ganger. Ikke noe pysete der nei. Og ekstra stas var det å “smøre” seg inn med sand når kroppen fremdeles var våt…

029

Godgutten vår, men dog en skikkelig luring…

044

Nå er dagen snart over og jeg føler snart for å putte meg til sengs. Sliter med en forferdelig hodepine nå og jeg tror ikke det kommer av at jeg har brukt hjernen så mye i dag, nei det skyldes nok bare at jeg er litt var for solen just nu.

GOD NATT ALLE SAMMEN!

1 kommentar:

Brunt sukker sa...

HEI PÅ DEG SKJØNNE LENE:)
SÅ FLINKE HAN ER
SJARMØR !
GØY Å FISKE:)
HAGEN DIN ER ET SYN
NYT DAGEN
KLEM ELI:)