søndag 21. april 2013

Ikke alt er like gøy

Og av og til synes jeg at å male er oppskrytt. Joda, vegger og lister er ferdige (har igjen å male noen lister med helblank maling) og taket står også igjen, men det som kan defineres som et hærsens maleprosjekt er vinduer……blæææ. Men det må gjøres. Trøsten er at i stua har vi kun to vinduer og en terrassedør, men uansett…

003 006

Men slike “pirkeprosjekter” krever godt forarbeid, så jeg har maskert godt ihvertfall. Terrassedøren er faktisk den verste å male, vinduene går det nok litt enklere med. Men man får tenke på at resultatet vil bli bra til slutt.

007

Hylla over sofaen er også ferdigmalt og er blitt hengt opp igjen. Egentlig er jeg litt stolt over denne for dette tror jeg var en av de første hyllene jeg lagde heeelt selv. Knektene er ikke 100% perfekte men jeg gjorde mitt beste da.

001

Vinduet har jeg latt være å henge opp igjen. Ser man antydning til en LITT mer enklere stil? Åkke som, jeg ble fornøyd.

Ønsker alle en strålende søndag. I dag blir det litt mer maling og sansynligvis en del luking av bed. Jeg må også få bestilt meg ertefrø fra England, det har jeg helt glemt.

Tiddelidu!

2 kommentarer:

Judith van Zo gezellig brocant sa...

I love your blog! It is verry pretty. But I would love to read what you are saying. Can you get a translation button on your blog? If not than I still love your pictures.
greetings Judith from so cozy vintage (Holland)

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Herlig blogg du har!
Så fine innlegg. Ja jeg har ikke kommentert ved alle.
Kos deg med maleriene som nok kommer å gjöre deg ennå mer fornöjd med det fine resultatet det garantert kommer å gi.
Har malt noen prosjekt her hjemme å det er nok som du sa det der kjedelige lister og vinduer som er tristest å gjöre men som nog kommer att gi fineste resultatet!
klem fra Lena i Sör-sverige