fredag 14. desember 2012

Røde striper og ruter–jul i gutua

Livet går fremover og jeg kjenner jeg har det bra igjen. Noen ting i livet må man bare akseptere, uansett hvor vondt det er. Men det GÅR bra og man kommer seg gjennom motgang og sorg på en eller annen måte.

Nok om det!

Her i gutua har det kommet frem enda litt flere juleinnslag, dog i moderate former da. Men jeg har fremdeles ikke funnet kassa med julepynt, så det blir nok litt til. Juletreet tar vi litt nærmere juleaften……HÆÆÆ, er det noen som sier at juleaften er rett rundt hjørnet? VRÆÆÆÆÆÆL…joda, jeg er i rute godt forberedt og julegavene er stort sett i boks etter en 4 timers shoppingtur etter jobb her om dagen.

Jeg hørte forresten på radioen her om dagen at når man er ute på julegaveshopping ender også mange opp med å handle julegaver til seg også. Vel, intet unntak her heller.

En lykt som jeg syntes var bare helt smashings flott og som jeg bare måtte ha…

004 006

To små vaser jeg har satt stearinlys oppi. Ved siden av ligger forresten en gammel religiøs bok som noen fikk som gave i 1944. Synes det er så dekorativt med slike gamle bøker…

010 045

En Green Gate bolle vi skal ha julegodteriet i…

021 022

Og til slutt, noe vi virkelig trengte etter at den andre har blitt helt utslitt; ny vannkoker…

020

Alle småkakene er i boks og er allerede blitt spist opp, men det var føøør de ble satt i ovnen (her er familien som er glad i deig). Joda, noen vaniljedrømmer og litt pepperkaker har vi jo, men her er vi nok mer glad i god mat og snop istedet. Men pepperkakehus har jeg, Morten og Martinus lagd da, et ganske enkelt Kiwi-pepperkakehus da. Jeg og Morten limte sammen huset og Martinus har dekorert. Så nå pryder det stua, stående på en liten pidestall…

001 

Jeg må også få takke for alle hyggelige kommentarer i forrige innlegg. Jeg har ikke rukket å besøke alle enda, men nå håper jeg at jeg får litt bedre tid til å besøke dere, nå når de fleste juleforberedelsene er unnagjort.

Til slutt litt flere bilder fra heimen!

003

Julegaver og julekort er i boks…

018

015

Svibel i rustikk potte, kongler og “levende” lys. Dette er jul for meg.

044

Skålene ovenfor kjøpte jeg på IKEA og kostet ikke mer enn 19 kroner stykket. Sååå dekorative med t-lys i.

027 032

Rød og hvit-stripete kopphåndkler som gardinkapper skaper litt julestemning i vindfanget……

…og en rødrutet kappe har kommet på plass i trappegangen…

034

Og til slutt en liten “juledekorasjon” i kjøkkenvinduet bestående kun av edelgrankvister plassert i hvit sinkkanne. For å gjøre den litt mer “julete”, festet jeg et par dompapper på en av kvistene. Jepps, det enkle er ofte det beste er min konklusjon…

026

5 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hei!
Først må jeg si at det er godt å høre at du føler deg bedre <3

Koselige bilder fra hjemmet ditt, og den vannkokern var jo super flott.

Ønsker deg en fin helg! Klem

Hildur sa...

Så koselig "julehuset" ditt er :-) Mange fine detaljer, men samtidig enkelt. Jeg er helt enig med deg i at det enkle ofte er det beste. Det er så mye flott å hente i naturen, og sammen med litt rødt, så er det jul med en gang :-)
God helg til deg!

Anonym sa...

Så godt å høre at du har det bra.<3
Utrolig flott hjem du har,jeg har sikkert sagt det før men du har en fantastisk interiørsmak. :) Koser meg her hos deg. Kjempefint pyntet. :)
Klem Mette.

Laila sa...

Koselig julehus, og rålekker vannkoker, sånn vil jeg ha også.
Ønsker deg og gutta en riktig god jul.
Klem Laila

Reginas Cottage sa...

hallo,
your home looks very christmssy!!!
love the little green-gate bowl and your new watercooker is wonderful!
have a wonderful christmas !
love and hugs regina