lørdag 29. desember 2012

Julegaver og julekonfekt

Nå har det kommet myyye snø på Lillehammer altså. Men det har sin sjarm det også, selv om jeg så vidt begynner å glede meg til sol og sommer og haging igjen. Noen bilder tatt ute i sted gir et signal om at de høyere makter har gitt oss mer enn nok snø for denne gang.

007 024
026 023

I år, som alle andre år, fikk jeg masse flott jeg trengte. Nye sengesett, skinnhansker, gavekort på Parfymelle, penger og annet stæsj. Jeg fikk også flotte sofaputer og teppe av min søster (just my taste).

004 001

Og blant annet en flott tavle av Morten…

006

Så da er det bare å følge reglene etter beste evne.

Martinus fikk også mye flott og det var også veldig stas å komme ned julemorgen og se om nissen hadde vært her på natten og lagt noe i julestrømpa hans. Og sannelig hadde han gjort det.

017

En jeg jobber sammen med hadde med seg en smaskens god konfekt før jul som han hadde lagd. Jeg har allerede lagd den et par ganger i løpet av julen og oppskriften er jo bare superenkel. Så her er den…enjoy!

3 plater lys Freia kokesjokolade (knuses etter beste evne)

50 gr. smør

4 ss lys sirup

Halv pakke mariekjeks knuses sånn passe

Sjokolade, smør og sirup smeltes i vannbad. Bland i den knuste kjeksen, fyll i former eller hva du måtte ha og avkjøl.

018 021

Nå skal vi snart ned til mamma og min bror. Min bror skal hjem til Bodø i dag så vi skal kjøre han på toget.

Ønsker alle en strålende lørdag. I dag blir det indrefilèt og tilbehør her i stua!

4 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Så flotte gaver du har fått :)
Her har vi også nok snø...men idag slo det om til 6 pluss grader så nå drypper det som bare det på utsiden!
Kos dere med nydelig lørdagsmat ;)
Klem Mirjam

Furulunden sa...

Her er det slaps og flere varmegrader. Riktig så vakkert hos deg da!! Og deilig konfekt - har kopiert den og skal nok lage den en vakker dag :)

mamma i nord sa...

Skal si dere har mye snø.

Her kom det litt, men nå ser det ut til å smelte bort i uværet.
Vi bor slik til da att uværet som er nå, merker vi fint lite.

Må si meg enig i att jeg ser frem til lysere tider ,sol, og hagestell.
Blir mere tid nå til sommeren, når vi ikke har huset som skal fikses innvendig.
Male er vi nødt til da, men kjekt det også når været tillater det.
Hm...den konfekten må jeg nok teste tror jeg.

Ønsker deg en fortsatt god romjul.

Klem Tanja

MissMette sa...

Så mye fint du har fått ღ - og så
mye herlig snø dere har :)
Virkelig stemningsfullt og herlig :)
Gleder meg til å fortsatt følge deg
og bloggen din i det nye året som
kommer også... Ha en riktig fin
nyttårsfeiring, og et god nytt år ღ
Klem fra Mette :)