søndag 9. september 2012

Tør jeg å vise dere dette da?

Long time, no seen! Har rett og slett ikke vært motivert til å blogge på en stund nå. Mye som skjer både på arbeidsfronten og også hjemme og helt ærlig er jeg igrunn ganske psykisk sliten. Men jeg vil tro jeg får litt energi igjen når vi om en stund tar turen til Side i Tyrkia, det skal bli herlig.

Så en liten oppdatering her fra gutua. Jeg føler vel at hagingen er over for min del, nå har jeg fått nok for denne gang. Men jeg tok riktignok en liten økt ute i går og fikk “ryddet” litt og det ble også litt høsting av frø. Jeg har også begynt å sette opp en liste på frø som skal bestilles, men det blir ikke mye og det på grunn av at jeg rett og slett ikke har plass til noe særlig mer.

Noen bilder fra inngangspartiet og fra hagen viser at plantene greier seg veldig godt uten hjelp fra meg…

027 011
013 014

Margerittene har klart seg utrolig bra og de kjøpte jeg i våres…

025

Samme med petuniaplantene jeg lagde avleggere av i vinter…

026

Men som sagt, jeg er hagelei og derfor har jeg så vidt begynt å pusse litt inne igjen. De fleste rommene er stort sett ferdige, men en etasje er definitivt glemt og det er kjelleren. Fy skamme skinn, her er det stygt, stygt, stygt. Vel, med untaket av det ene toalettet vi har nedi der da, det lagde vi nytt da vi kjøpte huset. Men først noen “flotte” bilder av trapperommet og kjellergangen…

006 003
005 002

Ække mye å skryte av dette vel? Her skal alt bli hvitt, hvitt, hvitt, men jeg har vurdert litt frem og tilbake om jeg skal male bort den flotte spygrønne fargen på trappa……NOT! Selvsagt skal den males og der blir det samme farge som resten av trappa, altså lys grå. Dørene kommer forøvrig til å males i fargen gustaviansk blå (jeg bruker maling jeg allerede har).

Jeg er snart ferdig med toalettet, men litt småstæsj mangler…

021

016 022
018 019
023 024

Som dere sikkert kan se er dolokket fjernet og det er fordi jeg holder på å male det, fargen passet ikke, men jeg tror det blir bra. Gleder meg til å bli ferdig med hele kjelleren, tror det kommer til å bli flott og lyst her til slutt.

Okidok, ønsker alle en fortsatt flott søndag og ikke minst en fin uke!

2 kommentarer:

mirjamsdrøm sa...

Hei Lene!
Dette blir spennende å følge med på, og med dine evner er jeg sikker på at det blir flott :)
Oppussing er gøy, og vel verdt jobben når man ser hvor bra det blir!
Ha en herlig søndagskveld, og takk for fine hagebilder ;)
Klem Mirjam

Elis lille rede sa...

Du er ikke alene om å ha vært litt slapp med blogging i sommer;) Det ser ut til å bli knallfint i kjelleren din! Blir spennende å se det ferdig. Hvitt er og blir finest, synes jeg da! Ha en toppers dag.

Klem fra Eli:)