lørdag 28. juli 2012

Tusen takk Ellen!

Enjoy the little things in life……for one day you’ll look back and realize they were the big things……

I forrige uke var jeg hos min beste venninne Ellen på Gjøvik fordi jeg hadde lovet henne at 40-årsgaven hennes fra meg skulle være at jeg lagde et nytt bed til henne med stauder fra hagen min. Jeg storkoste meg hos henne og vi tullet og tøyset og hadde det akkurat som i gamle dager. Så teksten over passer så godt til akkurat denne kvelden hos henne. Teksten er forøvrig hentet fra et nyyydelig skilt jeg fikk av henne. Jeg var nemlig så heldig å få en nydelig kurv av henne fylt med masse godbiter som bl.a. inneholdt friske jordbær, min desidert største favorittsjokolade Crunchie, pellisen ‘Dronning Ingrid’, supersøte servietter og ikke minst det flotte skiltet. På kurven var det også festet et nydelig kort som jeg tør påstå hun hadde lagd selv. Inni kortet stod bl.a. teksten…”Venner er blomstene i livets hage!”

001 

Jeg og Ellen har kjent hverandre helt fra barneskolen av og vi bodde heller ikke så langt unna hverandre, så vi var MYE sammen og ikke minst feiret vi ofte skoleferier sammen med turer til utlandet sammen med hennes foreldre. Etter at vi ble eldre skled vi vel litt unna hverandre, hun levde sitt liv med barn og familie og jeg flyttet til Oslo og levde mitt liv der. Dette førte vel til at vi mistet litt kontakten og det ble heller sjelden vi snakket sammen. Men jeg vet at uansett om vi sjelden hadde kontakt, visste jeg at Ellen alltid var der for meg på en måte og jeg vet at hun alltid ville stille opp for meg dersom jeg ville trenge det. Men nå etter at jeg flyttet tilbake til Lillehammer har nok kontakten mellom oss blitt litt jevnere og det gjør meg veldig glad, trenger nemlig ei som Ellen jeg da, ei bedre venninne skal du lete lenger etter. Hun er også mamma for 3 skjønne go’inger og jeg ser hvor godt de har det sammen med henne og hvor flink hun er med de. Alle skulle ha hatt en mamma som Ellen!

Så tusen takk for alt vi har sammen og alt vi har delt! Jeg lover dere at bak vennskapet vårt ligger det utrolig masse herlige og humoristiske historier, men også en del alvorlige historier. Jeg lover deg at jeg alltid vil stille opp for deg hvis det skulle trenges, jeg er her Ellen, husk det! 

003

Pellisen jeg fikk av Ellen pryder vinduet i lysthuset, flott ikke sant?

I dag har jeg lagd en ny kake, Vintage cake, inspirert av Manuela fra bloggen Passion for baking. Selvsagt får jeg den ikke så fin som hennes, men jeg vil tro den smaker det samme. Skal jeg være helt ærlig er jeg ikke helt sikker på om jeg liker den supergodt, ble kanskje bittelitt søt, men ok, helt grei. Det som blir igjen får Morten med seg på jobb på mandag.

023 

024

Men den er såpass god at jeg skal ha meg en bit etterpå, hihihi!

Ellers sitter jeg igjen med en følelse av……sommeren som var! Dette skyldes vel dels at jeg har begynt å jobbe igjen og ikke minst, det dårlige været som ihvertfall har vært i dag. Men nå skal jeg jobbe en uke til så er det jammen meg ferie i 2 uker igjen. Da blir det nok bra vær vil jeg tro med MASSE sol!

En rose som beviser at sommeren fortsatt er her er Lykkefund. Flott er den der den pryder støyskjermen…

012

014

Ønsker alle en fortsatt flott lørdag, i morgen kommer solen igjen, ihvertfall her i traktene!

2 kommentarer:

Lu sa...

Wonderful photo! Like your blog!
Greetings from St. Petersburg,
Russia.
Ludmila:)

mirjamsdrøm sa...

Så herlig lesning hos deg idag!
Godt med sånne venninner, det trenger vi :)
Masse fotte bilder du viser!
Kurven du fikk var jo full av godbiter,- så deilig ;)
Ta gjerne turen innom meg og bli meg på min Give Away!
Fin søndag til deg:)
Klem Mirjam