søndag 15. juli 2012

Nytt bed og ikke planlagt prosjekt

I rosebedet som er plassert foran kjærlighetsbenken begynte syrinen å ta overhånd, så i går fikk vi tynnet ut syrinen der samt at vi fikk tatt opp masse røtter og skudd fra jorda. Jeg er jo ikke dummere enn at jeg vet at det vil komme opp nye skudd men jeg har lagt på presenning foran syrinen og deretter skal jeg fylle på sand og til slutt masse rullestein. Jeg fikk også flyttet et par roser og ordnet litt så jeg håper det blir bedre der nå. Slik ser det ihvertfall ut der nå…

012 

Der hvor presenningen ligger og litt foran var det helt tett av ugress og syrinspirer og ingenting vokste der. Men dette tror jeg vil bli bra til slutt bare jeg blir ferdig. Hmm, dette var ihvertfall et prosjekt som ikke stod helt på timeplanen men som defintivt var nødvendig.

En superflott rose som nå så vidt har startet sin blomstring er rosa Celestial. Denne er utrolig flott, lukter himmelsk og tåler regn veldig godt. En klar favoritt i hagen.

001 

I dag plukket jeg med meg en kvist av denne samt en liten lavendelbukett og plasserte de i vinduet på stua. Mmmm, hærlig lukt altså…

002

Ellers er det ganske så frodig i hagen nå og blant annet revebjeller dukker opp både her og der. En klar favoritt er de som er helt lys-rosa…

011 013

En annen flott rose er en jeg ikke husker navnet på i farten, men nydelig er den åkke som…

015 014

Peonene kommer også, den ene etter den andre…

004 006
005 008

Et lite nytt bed har det også blitt på sørsiden av inngangspartiet. Her stod det fra før klatrerosa balldronningen, en sommerfuglbusk, samt litt hosta og stæsj. Men i dag fikk jeg også plantet rosa Morden Centennial, en rose jeg også har fra før men som jeg måtte ha mer av. Denne tror jeg blir flott når den får vokst seg til og fargen på rosa vil bli flott med det hvite rekkverket i bakgrunn.

019 020

Ønsker alle en flott uke!

4 kommentarer:

Fossestua sa...

Elsker bloggen din, og blir ikke lei av å se på alle de flotte bildene fra den vakre hagen din :)

mirjamsdrøm sa...

Åååå så fin hagen din er!!!
Roser er en av mine favorittblomster, fine eksemplarer du viser!
Nydelige peoner og revebjeller også,
virkelig en hage med sjarm :)
Fin ny sommeruke til deg!
Klem

Furulunden sa...

Koste meg på besøk hos deg idag. Såpass at du får bli med meg til min hagefacebookside idag, sånn til oppmuntring for fler:)Siden finner du via min blogg:)

Vivishagerom sa...

Så flott det blir, Lene!
Jeg har også fått gjort noe som trengtes i dag, gjødsel og jord!

Håper vi ses snart! Klem