mandag 15. august 2011

Sydd gardiner til lysthuset

Jeg er absolutt ingen syerske, men jeg har nå klart å legge opp gardinene i sånn nogenlunde riktig lengde. For meg så er dette en kjempekjedelig jobb, men må man så må man. Vel, jeg er ikke helt ferdig, har igjen 3 lengder å legge opp men det tar jeg en annen dag ettesom jeg ikke har gardinstenger til de enda. Men det får jeg forhåpentligvis i morgen da jeg regner med å få dratt til Oslo for bl.a. å hente kurvstolene på Home&Cottage. Jeg er så spent på om jeg får plass til de i Audi’n. Men det blir uansett ikke heeelt bomtur dersom jeg ikke får dem med meg, skal uansett en tur på Ikea for å handle. Men det kjedelige er at da må jeg få med sambo en tur til slik at vi får brukt bilhenger (jeg akter nemlig ikke å kjøre med henger inni Oslo alene).

Ellers driver jeg fremdeles å maler bordet og bordene langs gulvet har også fått et strøk. Men jeg ser at jeg må ha på et til der og det håper jeg å få tatt i kveld. Nå har jeg malt 3 strøk på bordet og jeg tror det holder i.o.m at jeg skal lage slitasje på det.

Litt pynt på hylla under vinduet har jeg også fått. Tror det blir bra jeg.

016
Billige gardiner fra Ikea
015
017
018
019

I går var vi forresten på Norsk Vegmuseum, det var familiedag der med bl.a. motorsagoppvisning, hesteridning og salgsboder. Men det store for meg var den søte lille butikken som lå der, Blindheimsvik Landhandel. De hadde masse flott og det ble med 6 rosa og blå muffinsformer fra I.B. Larsen hjem. En liten nostalgisk butikk som er verdt et besøk.

005

Nå kommer gutta snart hjem. Selv har jeg tatt meg ferie et par uker og jeg har planer om å få gjort masse.

So long!  

3 kommentarer:

Ingvild sa...

Så fint det blir! Og deilige florlette gardiner! Å sy eller legge opp gardiner er jo bare kjempekjedelig, uansett hvor gøy det ellers er å sy:). Sånne prosjekter har lett for å havne hos mamma....hihi...
Klem

MissMette sa...

Hei Lene :)
Så fine bilde du viser ღ så koselig pynt i vinduskarmen din :) Jeg heller liker ikke så godt å sy, særlig store ting som å legge opp gardiner, usj - men heldigvis har jeg en søster som kan hjelpe meg med slikt ღ Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra Mette

PS! hvis du er på facebook, så har bloggen min fått sin egen side der, klikk på navnet her: Miss Mette for å være med - trykk på liker :)

Vimså sa...

Heisann..
Synd at du ikke fikk med deg stolan, men da får du en arti overraskelse i løpet av morgendagen..
Familien Vims var også på Vegmuseumet søndag - sto sikkert 1 time i ballongkø etter klovnen.. Butikken skal oppsøkes før de stenger til vinteren..
Ha ei fin uke - får det slutte å regn litt no.
Mari Johanne