lørdag 28. mai 2011

Hagen - ikke noe å skryte av foreløpig

Men for min egen del har jeg tatt bilder av det som blomstrer pr. i dag den 28. mai.

Hva heter denne igjen?


Polygonum - ormerot




Ranuculus Aconitifolius - duppsoleie



Polemonium Caeruleum - fjellflokk


Lamium Maculatum - flekktvetann


Myosotis - forglemmegei





Malus Sargenti og det gamle epletreet i hagen hvor blomstene nå står for hell desverre, men snart er det syrinen sin tur. Gleder meg og ikke minst til den herlige lukta.



ØNSKER ALLE EN STRÅLENDE HELG!








PS! Jeg blir så frustrert for når jeg publiserer innleggene mine blir det alltid så svære mellomrom mellom bildene og teksten jeg skriver. På utkastet ser det bra og ryddig ut men så fort jeg publiserer det legger bilder og tekst seg slik det passer seg virker det som. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

8 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hei Lene.
Det er ikke noe stor jubel i hagen på andre siden heller, men håper på bedre tider snart.
Jeg tror det er en Veronica, men husker ikke helt - tror den begynner med kas...... etter annet.
Håper vi ses en dag!

Torill sa...

Kosakkveronika. Kjempefine, har ein sjølv som eg beundrer.

Koseleg blogg :-)

Torill sa...

Når det gjeld mellomrom så brukar eg å gå inn igjen på innlegget etter at det er publisert og ta vekk ei linje. Då brukar det å bli bra.

Min Verden sa...

Veronica - tror jeg, den øverste! Nydelige blomster og så deilig med det bittelille som blomstrer. Jeg gjør som Torill. Mekker etter at jeg har publisert - men det blir ikke alltid bra. Dessuten flytter teksten seg etter som hvilken skjerm folk bruker... trallala - skal ikke være lett gitt.

Min Verden sa...

Torill skrev det jo :))) Kosakkveronika... trallala!

ide-puffen sa...

Jeg synes du har mye å skryte av jeg. Ligger lenge etter deg, men det skyter fart nå ja. Herlig.
Og for å få mindre space mellom linjene trykker du shift+enter. Da blir det normalt mellom.
Kos deg i hagen. Det gjør jeg i dag.
Klem og god fridag i morgen
Randi

ide-puffen sa...

Hei igjen. Glemte å si at hagen din med lysthus og stier av rullesten er en virkelig inspirasjon. Tenkte å lage et par stier med singel, men så mye finere med stener. Det er bare så mye mer arbeid å lete etter fine stener. Kanskje jeg lager meg litt rustikke betongstener? Eller så har jeg tenkt på avkapp av trestokker? Blir til etterhvert. Vi har hatt huset og hagen i 1.5år så alt må ikke være ferdig med engang.
Kos deg i helgen du med.
Klem
Randi

Simones Country Home sa...

Hei på deg.

Åååh synes da du hadde riktig så mange fine blomster jeg da. ;o) Jeg gleder meg veldig til å se hva som kommer opp av det jeg fikk av Nina div folk i fjor, alt fra Polen til Frankrike. hehe

Flotte bilder vaffal. ;o)

Ha en fin nesten helg.

Klem Simone ;o)))