torsdag 3. mars 2011

Da har Lene ligget under kniven!


Dette er ikke bilder av meg bare for å få det avklart, men bilder jeg har lånt fra nettet, bilder som viser resultatet etter bukplastikkoperasjon, som jeg altså har gjort i tillegg til raphing. I korte sammendrag består altså operasjonen jeg har fått av fettsuging, oppstramming av hud, samt raphing, som betyr oppstramming av muskulatur. Jeg tok operasjonen på mandag kl. 09. 45 og ca. 4 timer senere var operasjonen ferdig. Jeg var i god form og allerede 10 minutter etter at jeg våknet stod jeg opp. Litt dissy var jeg så jeg fikk litt hjelp slik at jeg ikke skulle falle i gulvet. Så nå er jeg sykmeldt i 4 uker men jeg synes det går bedre og bedre jeg så jeg regner med å være på jobb igjen etter kanskje 14 dager. Smertsomt? Tja....første kvelden, som forøvrig ble tilbrakt på et hyggelig hotel i Oslo, hmm, ikke særlig med smerter men heller følelsen av å være i en herlig rus. 2. dag, jupp, den var værre og jeg lå hele dagen, hadde faktisk i meg 25 tabletter med paracet det døgnet. I dag, derimot, føles det enda bedre og jeg klarer å gå litt mer i strak stilling. Morten fjernet den svære bandasjen i går og jeg holdt selvsag på å gå i gølvet, jepp, jeg er pinglete der. Har isatt to dren og posene med "drenguffa" henger på hvert sitt bryst. Dessuten har jeg på meg en MEGET så tettsittende, hudfarget body som jeg må bruke i 7 uker. Om jeg føler meg sexy? NEI, definitivt ikke! På lørdag skal forøvrig Morten få dratt ut drenene så da slipper jeg å ha poser og slanger hengende på kroppen min. Men selvfølgelig må jeg forberede meg på en nær-døden-opplevelse i form av besvimelse, for dette gruer jeg meg til.
Herligheten koster penger, 49000 spenn, men jeg tror helt ærlig at det er verdt hver eneste øre, ihvertfall for min del. Om jeg er forfengelig? Nei, det kan jeg aldri si at jeg noengang har vært, men når man ikke orker å se seg selv i speilet, kan man ikke da heller gjøre noe med det så lenge det lar seg gjøre? Det er ihvertfall min oppfatning. Nå må jeg vel si at jeg difinitvt ikke er det verste eksemplaret de har operert, noe jeg også fikk høre. Men etter å ha vært gravid og i tillegg ha gått ned masse kilo, blir det mye dauhud som er håpløst å få fjernet av seg selv. Derfor ville jeg gjøre det og jeg gleder meg til å kunne kjøpe gensere uten å bekymre meg for overflødig hud som valker utover. Men nå vet dere ihverfall litt hva som skjer her i gututa for det er ingen tvil om at det har vært bloggtørke her altfor lenge og jeg gleder meg til å stikke innom dere ander å se hva som opptar dere for tiden. Det skjer sikkert mer hos dere enn hos oss i gutua men nedenfor er en rask oppdatering.....
Det har begynt å bli vår i gutua og perleblomster har preget kjøkkenbordet og en pellis er allerede i blomst. Pellisen heter forøvrig dronning Victorias vilohem. Blomsten har jeg forresten allerede fjernet da det er altfor tidlig for den å blomstre enda. Alt jeg har sådd spirer, tom petuniaene jeg fikk så altfor sent har rukket å spire. Så min erfaring; petnuia som står på gulvvarme i minidrivhus, kun drysset oppå såjord og vannet forsiktig, spirer etter ca. 5 dager.
Martinus vokser og tiden går så altfor fort. Om litt over 2 mnd er han allerede 3 år.
Mamsen har allerede rukket å bli 80 år og den ble feiret på Hunderfossen forrige lørdag med masse opplevelser, verdens beste middag i Trollsalen og isende kald temperatur ute.
INTERIØR...............
Her har jeg ingenting å skryte av av nye innkjøp eller prosjekter med unntak av en ny brødboks i en nydelig blåfarge.

5 kommentarer:

Lobeliadamen sa...

Hei,

Så spennende!
Det viktigte er at du føler det bra og flott og fin, så får no andre måtte synes det de vil. Jeg er helt for å fikse på ting om man ønsker det.
Lykke til med den smekre bodyen i 7 uker...he he he :-)

Klem W

Tove sa...

Syns det er helt supert at alle disse mulighetene finnes. Det er viktig å trives med seg selv.
Hadde gjort og kommer nok til å gjøre noen lignende selv etter hvert.
Klem Tove

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Det var tøft gjort!! Ha en riktig god bedring!!
Klem fra Hjørdis

Fossestua sa...

Tøft gjort :) Hvorfor gå å slite med sånne ting når man ikke trenger det? God bedring :)
Klem fra Lise

Vivishagerom sa...

Så bra at alt gikk bra med deg, Lene! Og så flott at du føler deg i form etter så kort tid.
Nå må du kose deg hjemme og nyte vårsola.
Bra at Morten kan hjelpe deg og passer på deg.
Klem