onsdag 18. august 2010

Slitent stuebord med kortere bein....

Her i gutua blir til stadighet inventarert forvandlet til mer og mer shabby look, men jeg liker det jeg. Og da spiller det heller ingen rolle om Martinus finner en eller annen tung tingsebongs og hamrer på både møbler og gulv. Her skal det ikke gå i stramme linjer! Stuebordet er et gammelt bord vi kjøpte på antikmessa i Vikingskipet for en del år siden. Opprinnelig har dette vært et kjøkkenbord men så lite kjøkkenbord kan man jo ikke ha i disse dager så i stedet ble det forvandlet til et lite stuebord. Beina var jo altfor høye så de har jeg sagd av en del ganger, dog i små skalaer da jeg har vært redd for å sage av for mye. Tror jeg har sagd av beina ihvertfall 4 ganger, nest siste gang ganske så skakt slik at tallerkenen nesten måtte limes fast (sterkt overdrevet). Men nå har jeg funnet riktig høyde tror jeg, 58 cm. Bordet hadde jeg malt fra før men jeg ønsket det enda mer shabby, så da var det bare å finne frem varmepistol, sparkel og pussepapir. Vips, så ble det forvandlet til et flott og shabby bord. Me like!!
Nå begynner formen å ta seg opp igjen. Min dårlige form i ferieuka som var skyldtes at Lene vistnok hadde pådratt seg bronkitt. Støgge saker men med penicilinkur og brustabletter har jeg klart å innhente meg sånn nogenlunde. Jeg har også fått lov til å sove i senga mi igjen, hihi! Men dumme meg som gikk slik i over en uke uten å ringe lege og dermed ødelegge mye av ferieuka. Jaja, dumt å være etterpåklok, men jeg skal huske det til neste gang......tror jeg!
HAGEN....

Ingen tvil om at det lokker og lir mot høst og det merkes både på hagen og på meg sjøl. Det begynner å gulnes i hagen men noen lyspunkter finnes det dog. Her en flott kombinasjon jeg oppdaget da jeg kom hjem fra jobb i dag; en eller annen type valmue jeg sådde i våres og Achillea millefolium 'Cerise Quenn' som jeg fikk frø fra Vivi i fjor. Noen ganger er man mer heldig med kombinasjoner en andre ganger og denne ble jo bra selv om bildet ble litt dårlig. Dis kan jeg kalle det selv om det var en dårlig unnskyldning og slettes ikke sann.

Noen som har noen gode tips, evnt. bilde av flotte entrèskapdører? Jeg vil ha de "gammeldagse" og de skal males lyse og slites selvsagt og med lekre knotter. Skapet blir forholdvis langt, skal plasseres i bredden på gangen og skal også være innebygde, derfor trenger vi kun å kjøpe dørene.

SO LONG FOLKS!

3 kommentarer:

Simones Country Home sa...

Hei og hopp.

Så fint et bord. ;o))

Ha en god natt.

Klem Simone ;o)

Sussi / Sussinghurst sa...

Bordet blev rigtig flot, men det var vel også et stort arbejde? Fin skabelon på siden.
Fantastisk valmue, og heldigt at de passede så flot sammen.

Anonym sa...

Hello! You some sort of skilled? Nice message.
Are you able to tell me how you can subscribe your blog?


Feel free to visit my web site: fastest way to get pregnant