lørdag 15. mai 2010

Bursdagsfeiring og litt hage attåt!

I dag har det vært bursdagsfeiring i gutua. Vesletrøllet var 2 år den 11. mai så en liten feiring ble det i dag med besøk fra besteforeldre, tante, onkel og søskenbarn fra Hønefoss, samt dama og guttungen til min nevø. Kjempekoselig og vi koste oss skikkelig. Martinus syntes også det var skikkelig stas og var i hundre hele dagen. Skal si gutten var trøtt da vi la han. Men tusen takk for en kjempetrivelig dag med masse god mat og drikke. Været denne dagen bestod av øs-pøs regn så dagen ble feiret inne. Men for hagen kunne det ikke passet bedre da den så sårt trengte litt regn. Ikke minst passet det ypperlig for alt jeg har plantet i det siste. Men jeg må også tilføye at utpå eftan dukket omsider solen så vidt frem, regnet ga seg og været lettet. Deilig!!!!


Så over til litt hagerelatert. I postkasse i dag lå det en lapp og ventet på meg, plantene jeg bestilte fra Nautesund var ankommet Lillehammer. Egentlig var jeg vel litt spent på hva som lå i pakka for jeg husket ikke helt hva jeg bestilte (sendte bestillinga i januar). Men her er det jeg bestilte da:
1 stk. Anemone Nemorosa 'Flore Pleno' (fylt hvitveis)
2 stk. Astilbe Arendsii 'Diamant'
2 stk. Geranium x Magnificum 'Rosemoor'
1 stk. Geum 'Georgenburg' - JA LENE, DEN ER GUUUUUUUUUUUL. HÆÆÆ, hvor var jeg, men litt søt var den da. Blir sikkert flott sammen med noen lillavarianter.
1 stk. Kirengeshoma Palmata - er jo gul denne også. Vel-vel, vi får sjååååå.
Har fått plantet noe av dette i bedene nedenfor. Nå gleeeder jeg meg til å se hvordan det blir, men jeg må sikkert flytte noe etterhvert.

SO LONG FOLKS!

4 kommentarer:

josimo sa...

Gratulerer så mye med Prinsen,han er så vakker den gutten,har han et skikkelig lurt blikk.
Ser at hagen din har tittet frem fra vinteren den også, gleder meg til å se bilder fremover,vet at du har mye lekkert i beddene dine

God natt fra meg

Simones Country Home sa...

Hei på deg.

Gratulerer med lillegutt. ;o)

Hagen din er jo bare så fin. Gleder meg til å få i stand min å. ;o)

Ha en fin 17 mai.

Klem Simone :o)

IngunnBW sa...

Hurra for lillegutt! Så skjønn han er :)

Geumen var veldig gul ja! Håper du slår deg til ro med den, gul kan være veldig fint. Sammen med Kirengishoma blir den kjempefin :) Gleder meg til å se bilder fra haven når det meste blomstrer, du plantet jo temmelig mye nytt i fjor kan man si!

Ha en flott 17 mai, Lenemor :)

Tonerose sa...

SÅ herlig lille bursdagsbarnet ditt er! NYDELIG!! Tipper han hadde hen HERLIG dag ja! hihi.

Så masse som skjer i hagen din om dagen - kjempespennende!! Lekre planter du har skaffet deg, blir spennende å følge med utover i sommer! :O)

Ønsker deg en vidunderlig 17.mai i morgen!