søndag 13. desember 2009

God førjulskveld alle sammen!

Jeg ser det er utrolig lenge siden jeg skrev noe sist og det skyldes rett og slett altfor mye jobbing som til tider er skikkelig intensiv og krevende og som resulterer i slappe kvelder hvor hverken bloggen eller annet blir gjort noe med og hvor jeg istedet sover meg gjennom det som er igjen av kvelden. Jeg er rett og slett helt utblåst og orker stort sett ingenting. Julen har jeg heller ikke tenkt så mye på i det siste og i dag kjøpte jeg den første gaven. Uff og jeg som ikke liker å handle i siste liten. Men neste uke bare mååå jeg få satt igang selv om jeg skal på møte på Hamar i morgen og møte på jobb på onsdag. Jeg føler jeg forømmer den lille prinsen vår litt og det føles ikke godt, alle sier jo at tiden nå går så altfor fort og det gjør inmari vondt. Men heldigvis har vi helgene sammen da. Men vondt gjør det når man ikke er sammen med han mer enn toppen 1,5 time hver dag. Heldigvis har han det jo fint sammen med pappaen sin da som nå har fri helt til 1. februar. Men hva jobben angår, vet jeg det blir bedre når alt flasker seg litt der og vi får kommet skikkelig i gang med det nye datasystemet og alt det andre. Men tross alt, det er ganske tøft og ha fått ansvaret for hele kontordelen helt alene, men alikevel ganske morsomt også for jeg liker å jobbe selvstendig og ha ansvar.

Men selv om jeg har vært litt fraværende både her og hjemme vet jeg jo at jula kommer på samme dato hvert år uansett så noe julesaker har jeg rukket å få gjort alikevel. Alle julekortene er blitt sendt og igjen bestod julekortene av noen søte bilder av prinsen selv om det var sinsykt vanskelig å få til fine bilder av en liten urokråke. Forresten, tusen takk Vivi for hyggelig julehilsen fra deg i postkassa her om dagen, kjempekoselig!
I tillegg til julekortene har jeg fått bakt pepperkaker av den gooode IKEA-deigen, brente mandler lagde jeg i går og i dag har jeg lagt kransekakebiter. Nå gjenstår det bare litt annet knask, deriblant mine supergode trøffelkuler. Tørrkaker baker jeg minimalt av her i huset da det er noe som vi nesten ikke spiser alikevel. Så summasumarum, jul blir det uansett i gutua og i dag var jeg og sagde ned et lite grantre jeg har plassert i en sinkbøtte i stua. Jeg vil ikke kalle dette juletre, ja altså sånt ordentlig juletre for det bruker vi ikke å få opp før lille juleaften. I stedet kaller jeg heller dette treet et julepynttre for det er kun lys på den, men mulig det kommer på litt mer etterhvert da, kanskje noen sinkhjerter, små kremmerhus eller noe i den duren. Neida, jeg har ikke gått på juletreslang, treet stod plassert nedi steinrøysa og jeg aktet ikke å la det få vokse seg stor og ta bort utsikten nordover.



Og så over til noe ENDA mer positivt. Madonnaen min er blitt funnet og har nå fått en flott plass her i gutua, dog ikke på annekset hvor jeg først hadde tenkt å ha den, istedet har den blitt plassert på stua. Og det var takket være Nina at jeg klarte å få tak i den for den hadde nemlig snille, søte Christina til salgs. Tusen takk til dere begge!


En annen ting jeg også har klart å få tak i er de flyvende englevingene. De fant jeg i en butikk i gågata i dag og gjett om jeg ble glad da jeg så de hang i vinduet. De har jeg plassert over senga i annekset.

Okidok folkens, nå skal jeg og Morten kose oss med en Erdinger (ehhh, eller den er visst blitt drukket opp allerede) og kanskje blir det litt ost også, en eller annen type brie og Brie de Chèvre (sistnevnte er min favoritt).

KOS DERE!

2 kommentarer:

Mariann S sa...

Hei på deg, Lene.
Håpar du får tid til litt juleforberedelsa no til vekå då.
Her går det i jul og jul kvar dag :)
Men julekort, det har eg ikkje somla meg til med endå.... får sjå kva eg rekk. Ønsker deg en litt roligare advent vidare ;) Klem :)

Solveig sa...

Dette høres skikkelig hektisk ut! Og jeg som trodde jeg hadde mye å gjøre.....:o) Håper du får kost deg litt da.
Den madonnaen var bare helt herlig. Heldige deg.
Ha en flott uke, min venn.
Klem fra Solveig