fredag 25. september 2009

Fortsatt sommer i kjøkkenvinduet

For i dag var jeg ute å plukket en liten bukett fra hagen; rosen Mary Rose, lilla agastache og litt hvit hjortetrøst. Det ble en flott liten bukett synes jeg og det ble riktig som sommerlig i vinduet der buketten står sammen med pelliser som også fremdeles blomstrer. Når man snakker om sommer, herlighet så herlig temperatur det er ute nå om dagen, temperaturen ligger jo på godt over 20 og det er jo reine sommeren ute......HEEEEERLIG!
I dag har jeg vært effektiv på min fridag (Morten jobber døgn). Jeg har bakt sjokoladekake, stekt karbonader, malt skap, støvsuget, tørket støv og vasket gulv. Så nå lukter det herlig lavendel i huset. I tillegg til alt dette har jeg og Martinus vært med mamsen i byen og handlet litt. Så nå er det strøkent i huset og jeg kan med god samvittighet slappe helt av. Finnes ikke noe som er bedre enn å legge seg ned på sofaen, tenne masse stearinlys og kose seg når man har vært flink hele dagen.
Jeg må forresten skryte litt av vekta mi. Nå er faktisk vekta mi under det jeg veide før jeg ble gravid (jeg gikk forresten opp over 20 kg mens jeg gikk gravid, men det må også sies at jeg hadde sinsykt mye vann i kroppen under graviditeten så kiloene raste av i full fart etter at jeg hadde født Martinus. Men så en dag stod det boms stille.....deprimerende. Men nå har jeg endelig nådd mitt første mål altså..........STOLT-STOLT-STOLT! Jeg er så glad, så glad og neste vektmålet mitt er å komme under 60 kg og det er bare 2 kg til. Jeg er forresten 162 høy og idealvekta mi er vel egentlig 62, men ikke for denne jenta nei, her skal det bort mer. Men uansett er jeg rimelig fornøyd nå selv om jeg ikke er 100% fornøyd.
Nei nå tror jeg jammen at jeg gir meg for denne gang men som avslutning vil Martinus sende en liten hilsen til bestemor og bestefar på Otta...........VI SEES I MORGEN, da skal det feires fra loft til kjeller. Bestefar, husk å se i avisa i morgen da.......hihihi!


6 kommentarer:

mistin sa...

Flink du har vært i dag. Det er en herlig følelse med nyvasket hus, det er bare en følelse vi damer kan føle (tror jeg).
God helg

mistin

Solveig sa...

Du er jammen flink og aktiv! Ikke nok med bygging og lysthus, samt en nydelig stelt hage-du topper det hele med å være den perfekte husmor også!! Så flink du har vært i dag! Jeg på min side har fått satt ned stiklingene/avleggerene jeg fikk av deg. Og det er jeg aldri så lite stolt av, for her er det IKKE 20 grader og sommer, nei! Tenker vi sier 10 grader og sprutregn.....Men ned er de komt, og glad er jeg som har fått en slik gave:o)
Gratulerer med vektnedgangen! Godt jobba!
Ønsker deg en herlig helg Lene, og tusen takk for gaven:o)

Klem fra Solveig

Red Hobbitt sa...

Skal si du er effektiv og har fått gjort mye enda dagen er ung. Her er ikke motivasjonen på topp, men satser på litt arbeidslyst i morgen. Er ikke så opptatt av å hvile på søndager.
Ha ei god helg =)

Hulda sa...

Så flott det høres ut med så mange varmegrader i slutten av september.. :)

Når det gjelder eucalyptusgirlandret, så har jeg kjøpt greiner, og festa sammen med blomsterstregn. Deretter har jeg hengt det opp. Eucalyptus er en plante som er like fin "fersk" som tørket. Den tørker og er holdbar leeenge. :) FIN å lage kranser av også. Veldig bøyelig.

Evelyn sa...

Jøje meg du he vært aktiv.. kjempe flink e du:)

Ha en flott søndag:)

Anonym sa...

Takk for kommentaren på hekle teppet mitt. Teppet er heklet av en garntype som heter PT2, jeg brukte heklenål 3,5.Når jeg hekler bruker jeg den størrelsen som står rundt magebeltet, sjeldent det står hekle nål størrelse der men da følger jeg strikkepinne størrelsen. Det bruker å funke.

Ha en fin kved!