mandag 3. august 2009

Prosjekt kjøkken dag 2

Joda, det går fremover, men i sneglefart. I helgen har jeg vel ikke fått gjort så mye ettersom det har vært så flott vær ute. Men nå er ihvertfall halve kjøkkenet malt. Jeg hadde også en eldgammel pyntehåndklehylle av et eller antik slag som hadde farge mørk, skittent treverk. Men jeg sagde av den rundingsen som pyntehåndkle hang på (hva heter sånn rund stang da..... å nei, jeg er ikke malingsforgifta). Men dere skjønner sikkert hva jeg mener. Deretter fikk den et par strøk med hvit maling og til slutt lagde jeg litt slitasje på den. Ble så fornøyd så og nedenfor er bilder av kjøkkenet pr. i dag, ihvertfall det jeg har fått malt. Jeg må tilføye at det går ihvertfall 4 strøk med maling før blåfargen blir dekket, så dere skjønner at det tar litt tid. Det er liksom ikke bare meg som er treg.
Juhuuuuuu, ønsker meg ny komfyr, men denne får holde en stund til. Som dere ser har vi måttet ta av knottene ettersom Martinus har funnet ut hvordan man slår på komfyren.

8 kommentarer:

Laila sa...

Kjøkkenet blir kjempefint, lyst og trivelig ( syntes den mørke fargen var fin også jeg da). Synd med sølvpila, men jeg er spent på lysthuset.
Nydelig gjespende katt øverst på siden din.
Klem Laila

Lene fra Lillehammer sa...

Takk for at du synes det blir bra Laila! Og ja, det var leit at vi måtte ta ned sølvpila, men som jeg skrev har jeg tatt avleggere.
Hihi, den gjespende katten er katten vår Mosse og jeg var heldig med bildet der.

My home is my Castle sa...

Så flott det ble :))
Hylla er kjempefin :)

Klem,kari

Anonym sa...

Så lekkert det blir!

Gleder meg til å se lysthuset ferdig!

Nina i Paradiset sa...

Kjempefint!
Nydelig hylle! Fikk så lyst på varer fra Green Gate jeg syns jeg trenger å myke opp kjøkkenet litt, for det er litt for "moderne" og kaldt med alle de brune/kremfargede tingene fra Perfect Home.

Og ja, jeg har jo håndkle-bilder av tvillingene også. De var 14 dager da, men mindre enn Leon er nå, så jeg måtte lage bredere stabel denne gangen! ;) (fleskerumpa!!)

Klem!

Elisabeth sa...

Så FINT det blir, kjempelekkert!!!

IngunnBW sa...

Dette blir nydelig Lene, og så fin hyllen ble! Kjempefint det lille slitte preget du lager, akkurat passe :)

Sagae sa...

Ad. barn som skrur på komfyren - din løsning var genial. Husker de dagene med stadig overvåkning av hva poden hadde skrudd på. Bestemor fikk smeltet en termos opp på plate og lærte fort at man ikke kan ha ting stående på plate med små barnebarn i huset.