lørdag 9. mai 2009

Kan en hagegal få en bedre bursdagsgave?

Ja dette ble en trivelig dag, hyggelig besøk av mamsen og mine svigerforeldre. Vi har vært ute stort sett i hele dag men været har vært litt ustabilt, men for det meste sol...............så da klager man ikke. Og er det noe jeg ihvertfall ikke kan klage over er det den flotteste gaven jeg fikk av svigers. De hadde nemlig vært på Bjørke Gartneri og kjøpt med seg hele 11 flotte pioner til meg. Åååååååå, jeg ble så sinsykt glad, elsker pioner! Og når man handler hos Kjell Olav Bjørke, ja da får man kvalitet.

Pionene har jeg bestemt skal få sin plass i det nye bedet ved fuglehuset, tror det blir flott jeg blant andre stauder. Gleder meg til å se de i blomst...........og selvfølgelig går fargene på pionene i rosa og krem, med unntak av en.

Ettersom Morten jobber døgn på 1-årsdagen til Martinus feiret vi også dagen hans i dag, tror ikke han skjønner så mye av det uansett så det gikk nok bra. Og selv om både jeg og mamsen hadde lagd kake så skulle Morten absolutt ned å kjøpe marsipankake til gutten sin.......selvfølgelig skulle dagen hans markeres den også og det med ett lys på kaka.

Ellers i kveld har jeg fått plantet agurkplantene mine og de 3 Brother Cadfael-rosene mine som har stått i kaldt vann et par dager. Hmm, er egentlig litt spent på hvordan de vil klare seg, virket som det var dårlig drenering der jeg plasserte de, vannet sank liksom aldri ordentlig ned. Men tiden vil vise.
På mandag vurderer jeg sterkt å reise opp til Bjørke, må bytte en av pionene som viser seg å være rød og da kan jeg i samme slengen få kjøpt de 9 rosene jeg skal ha og som jeg vet han har i år. Da blir jeg liksom ferdig med årets rosekjøp..............tror jeg da. Men vi får se hva det blir til på mandag.
Okidok folkens, nå er jeg rett og slett sliten og vurderer å ta en liten sofastrekk!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! Heldige du som har fått såmange pioner!

Nina i Paradiset sa...

Gratulerer med dagen!!!
Kjempeflott gave, da!
(-men du hadde ikke tenkt å fortelle hvilke sorter det var, altså??)
Hagen din ser utrolig fin ut, og JA, ha en bue der på stien!

Ha en superduper kveld!
Jeg skal lakke gulv!! :(

hajal. sa...

Gratulerer med dagen!

11 peonar i gebursdagsgåve.... du er heldig du! :)

Nina i Paradiset sa...

I bursdagsgave fra meg skal du få en stikling av denne:
http://images.google.no/images?hl=no&rlz=1T4ACAW_noNO303NO303&ei=veoFSp33MJOY_AaDl-iBBw&resnum=0&q=westdale%20appleblossom&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Men du må smør deg med litt tålmodighet, for jeg kjøpte den i går, og den er ikke så forvokst enda! ;)

Klem

Margrethes hus og hage sa...

For en flott bursdagsgave, da!
Så mange peoner :) Det blir sikkert flott når de blomster.
Gratulerer med dagen!

Tonerose sa...

Gratulerer med dagen!! :o) Du og du for en bursdagsgave - skjønner godt du blei hoppende glad! Tenk deg all gleden de vil bringe i årene fremover, pioner er VIDUNDERLIGE blomster!! også ELLEVE stykker!! Steike. :o)

Jepp, ja til rosebue!!

Unknown sa...

Gratulerer med dagen!!! Peoner er nydelige ja. Hadde nesten gitt de opp her. men så har jeg sett at de ble skremt og har bestemt seg for å komme med mange knopper i år. .-D

Mariann sa...

Gratulerer med dagen (litt forsinket). Det var litt av en bursdagsgave, kanskje det til og med blir blomstring i år. De så veldig kraftige og fine ut.

Vivishagerom sa...

For en super bursdagsgave. Pioner får man jo aldri nok av.
Maskipankake må gubbene ha vet du, godt dem har en unnskyldning for å kjøpe en.
Fint at du fikk en fin bursdag, Lene.