søndag 22. mars 2009

Jeg vil ha Ektorp!

I går satt jeg og fantaserte litt om tilbygget til stua, ser for meg at det blir en liten tv-stue ettersom rommet ikke blir så stort. Og ettersom både jeg og Morten alltid har ønsket oss to gode kosestoler så har jeg fundert litt på hva jeg (vi) kunne tenkt å ha. Nå finnes det masse stresslesser på markedet men det er neimen ikke mange som er fine og som faller i smak hos meg. Og de få jeg har likt sånn nogenlunde har vel kostet godt over 10000, med andre ord, helt uaktuelt! Nå har jo jeg i den senere tiden falt mer og mer for hvitt og jeg vet at neste gang stua skal males, ja da skal veggene bli hvite. Men ihvertfall når det gjelder godstol har jeg funnet ut at jeg har så lyst på Ektorp i hvitt trekk. Jepp, hvitt som for meg har hørtes helt avskrekkende og uaktuelt ut tidligere med tanke på den lille poden vår. Men det som er så fint med Ektorp er at man kan ta av hele trekket og putte det i vaskemaskinen. Jøsses så fint og det som enda bedre er er jo at de faktisk passer lommeboka min helt perfekt for en stol koster i underkant av et par tusenlapper. Men.....så var det å nevne dette for min samboer da som jeg regnet med kom til å bli meget tvilende og veldig negativ til disse stolene og som sikkert attpåtil kom til å hoppe i taket når jeg nevnte at jeg kunne tenkt å ha de hvite. Så i går så viste jeg han forsiktig bilde av stolene og jeg bare ventet på en reaksjon borti sofaen som jeg visste ville komme negativt ut for min del og som jeg visste kom til å bli en lang bearbeidingsprosess for å få han omvendt. Men gjett a, han syntes de var kjempefine og verste av alt var at han sa at han kunne tenkt å få kjøpt de med en gang. Hæææææææææææææææ??????

En anna ting ang. mine fremtidsprosjekter var jo selvfølgelig den biten av stua som skal bygges på. Synes sambo alltid har vært litt negativt innstilt til hele prosjektet og jeg har hele tiden sagt at jeg ikke forventer at dette er noe vi skal gjøre de første åra, men det er lov å drømme liksom (selv om jeg alltid har lyst til å realisere drømmene mine med en gang). Men i går da begynte han jammen meg å bable på at han gledet seg sååååååå til at vi fikk ordnet tilbygget. Skjønner ikke hva som har gått av han jeg, mulig han er litt høyt oppe akkurat nå. Du, nå lurer jeg jammen på om jeg tror jeg vet årsaken til det. For her om dagen var han hos en thailansk skredder som kommer til Lillehammer 4 ganger i året. Han tar på seg å skreddersy dresser og Morten var nemlig der om dagen og fikk bestilt seg dress, silkeskjorte og silkeslips til under 3000 kroner. Og her skal dere høre grunnen til at han sikkert er litt "høyt oppe". Skredderen hadde nemlig spurt om alderen hans og han hadde tippet at han var rundt 28-29 år...............hahha (her må vi nok legge på 10 år til), men det fikk han nok litt høyt oppe fordi sambo mener han ser så mye yngre ut enn han egentlig er og er såååå stolt av det vettu.
Å, det er så godt å ha en sambo som alltid er så medgjørlig og som alltid er eller alltid blir enig med meg og mine planer..........jeg tror at han innerst inne vet at resultatene alltid blir bra (stort sett ihvertfall).

Litt fra spirehuset; i dag har jeg fått priklet Linaria purpurea og jammen ble det nok der også gitt.

Værrelatert: For å nevne i går så hadde vi et utrolig flott vær og heldige var de som gikk Birke'n. Jeg og Martinus gikk tur helt ned til Strandtorget, eller Plantasjen for å være helt nøyaktig. Der møtte vi sambo som hadde vært på Elixia å trent. Jeg fikk til og med en bursdagsgave av han på forskudd, enda en ny blomstertrapp som beskrevet i forrige innlegg. Syntes det er greit å ha to ettersom de ikke er så veldig store. Men i går måtte vi betale 299 kroner for den. Hun som stod i kassa sist hadde nok priset feil............men hva bryr det meg?
I dag startet forresten morgenen med tåke og SNØØØØØØØØØØØ, ja, snø............usj og æsj! Men nå er det helt strålende igjen, blå himmel, sol og varmt. Vips så var vårfornemmelsen der igjen. Nå skal poden få i seg en brødskive og deretter skal vi ut å gå.

PS! Dersom noen har erfaring med Ektorp ønsker jeg å høre deres mening, det er jo tross alt litt viktig at de er gode å sitte i, de kan liksom ikke bare være fine å se på.

Vi snakkes folkens!

6 kommentarer:

Linnemi sa...

Dersom det er snakk om Ektorp fra Ikea, så syns ikke jeg den er god å sitte i. Kun en liten henstilling om at du prøvesitter den før du kjøper. ;)

Lene fra Lillehammer sa...

Ja, det er den fra Ikea ja. Hmm, ikke god å sitte i? Det var jo litt dumt, men vi skal prøve den først så får vi se om vi har en annen oppfatning enn deg (håpe-håpe).

Nina i Paradiset sa...

Hehe... minner meg om sist vi var på IKEA og min sambo kjøpte Ektorp-sjeselongen. Han måtte demontere ALT bak i bilen for å få plass!
Her kriges vi om å sitte i den, for den er bare INNMARI deilig (MYE bedre enn sofaen! -vi har ikke stol vi da, -ikke plass)

Må sjekke ut etter den plantetrappa her jeg, for den var så innmari flott! (kan ikke huske å ha sett den, dessverre...)

Nei, nå skal jeg ut og hente snøklokke fra nabo-hagen! ;)
Feriehus, men de kommer ikke før til påske uansett, og da er de nok avblomstret! Dessuten kryyyyr det av snaklokker på plena der! :)

Ha en flott søndag, både du og din unge mann! ;)

IngunnBW sa...

Hoho, nå fikk jeg meg en god latter av den overmåte fornøyde evigunge mannen din :) Fornøyelig å lese! Du får smi mens jernet er varmt om det er andre ting du vil ha ham med på! Å stryke menn etter hårene kan være lønnsomt. Det er mange måter å få det som man ønsker. Når jeg vil ha hjelp av sønnen (som enda ikke har avslørt taktikken min) sier jeg f.eks at 'den skulle jeg gjerne hatt hjelp til å bære inn, men den er vel for tung for deg.' Gjett hvem som spretter opp og bærer!

Stolen var kjempefin, men alltid en idé å prøvesitte ja. Krysser fingrene for Ikeabesøket!

Enda en plantetrapp, så herlig! Det blir nok et fint tilskudd til hagen din. Når har du bursdag da?

Rose Love sa...

Hei!
Lenge siden jeg har lest blogger jeg nå. Er ikke i slag om dagen. De er derimot du ser jeg.
Flink å skrive er du og. Du verden så mye planter det blir.
Likte god trappa di og den broderte "lokket" var kjempesøt.
Masse snø ennå her oppi Gausdalen, så syns denne tiden er kjei!
Der jeg kommer ifra har det vært vår lenge.
Håper vi kan treffes til hagevandring til sommeren.

lavendel mio sa...

Måtte bare innom å kommentere bloggen din...helledusten for en koselig blogg da:))
Blir fast leser av denne ja:)
Ha en koselig uke:)