fredag 13. februar 2009

Staudebestilling og bilder fra spirerommet!



Her er noen av spirene og en del trenger en priklerunde ser jeg. Men jeg får ta et tak så blir det nok bra. Jeg begynner å bli rimelig bekymret for plassen nå egentlig, men vi får se om vi finner en løsning etterhvert som "problemene" dukker opp.

I går sendte jeg forresten en bestilling til Nautesund i tilfelle jeg skulle få for liten planter til sommeren (haha):

1 stk. Olympiad.
Iris Germanica
- bla ned på siden så dukker denne skjønnheten opp.

1 stk.
Orchidarium.
Iris Germanica
- samme gjelder med denne skjønnheten også.

2 stk.
Aconitum x cammarum "Bicolor"

1 stk.
Geranium x oxonianum "A T Johnson"

1 stk.
Lythrun salicaria "Blush"

2 stk.
Geranium psilostemon - måtte ha flere

Så nå mangler bare fagerklokka tror jeg. Men hva er det med meg og rosa? Vivi, har du noen god forklaring?

Dagens prikleøkt:

Tror ikke det blir noe mer prikling i dag, tror heller jeg skal slappe av inne sammen med samboer og Martinus og heller ta noen hekleøkter i kveld.

Ønsker alle en strålende fredagskveld!

6 kommentarer:

Tove sa...

wow du har tatt helt av du med frøsåingen :-) Vet hva du kommer til å drive med de neste par månedene ;-) Kos deg videre!

Vivishagerom sa...

SÅ MANGE spirer. Herlige bilder fra spirerommet.
Rosa, bonderomantikk og det passer til din hage og ditt hus. Martinus burde egentlig være glad for at han er gutt, for jeg lurer på hvordan ei evt. datter hadde blitt kledd. Ha ha ha....
Jeg skal ta inn igjen pottene som har stått ute i vinter, og jeg håper at jeg også kan få slike fine spirer.
Kanskje vi kan ha et eget plantebytte møte til våren ?
Ha en fin dag, Lene

Lene fra Lillehammer sa...

Plantebyttemøte kan vi ha vettu, det kan bli gøy.
Vettu Vivi, jeg har aldri likt rosa jeg, eller bare da jeg var liten. Da var alt på rommet mitt rosa og etter det fikk jeg helt nok av rosa. Men mulig rosa-angsten min har gått bort.
Tove: jepp, jeg har mye å gjør fremover gitt. Du får nok komme til Lillehammer en tur nærmere sommeren på plantebyttemøte som Vivi nevner, det hadde jo vært koselig!

Anonym sa...

Du er ikke alene om å få plassmangel:-)

Fine bilder fra spirerommet ditt. Du har nå litt å drive med framover ser jeg:-)

Ha en koselig fredag!

Merethe sa...

Oi så flotte spirer du har... jeg henger skikkeloig etter i år forstår jeg... :)

IngunnBW sa...

Guri malla - jeg mister helt pusten jeg Lene. Såååå mange og flotte spirer! Dette kan du og liker du, det er helt tydelig altså! Haven din kommer til å bli en oase til sommeren, full av vakre stauder. Og kjempemoro at du har laget dem selv!

Haha - rosaangst, den tror jeg ikke noe på! Rosa blomster er nydelig, og de går jo til det meste. Tror det er et flertall rosa stauder i forhold til andre farger, dvs størst utvalg?

Men du...Campanula mediumfrø fikk jeg jo av deg? Ga du bort alt du hadde du da... Jeg har flere dotter til overs om du vil ha? Men kanskje ikke helt trygt å sende på denne årstiden?