torsdag 18. september 2008

Et skritt nærmere!


I dag ble jeg så og si ferdig med å male veggene på barnerommet og jeg er superfornøyd med blåfargen på veggene. Jeg har hermet litt etter fargen NinaS har brukt og som heter Risør men jeg har tatt ut litt av blåfargen og fått den spesialblandet slik at den ble slik jeg ville ha den. Så nå kaster jeg mynten over til samboer som skal legge opp ledninger og liste før jeg fortsetter å male videre. Når jeg tenker etter er det en del malingsjobb som gjenstår. En del lister som skal males, en liten vegg som skal opp og må males og dessuten skal gulvet males. Planes er at vi skal få tak i billige møbler på rommet til Martinus, dvs. at vi håper å finne møbler på loppemarked og på gjenbruket. Det er jo så mye fint som ingen vil ha, men med noen strøk med malingspenselen kan det jo bli utrolig lekkert. Så joda, mye malingsjobb gjenstår når jeg tenker etter, men vi blir vel ferdige en gang. Jeg har også tenkt fælt på hva slags gardin jeg skal bruke der. Jeg har aldri vært så begeistret for gardiner som avsluttes midt på veggen, de skal helst gå helt ned til gulvet. Men da fikk jeg et lite problem ettersom vi skal feste panelovn under vinduet, så derfor har vi (ellere rettere sagt JEG) bestemt at vi tar liftgardin der i stedet. Så da gjenstår det å se om jeg finner akkurat en sånn liftgardin jeg vil ha da, for den må være smårutet i lysblå og hvit. Noen som har noen gode forslag på hvor jeg kan få tak i det?

Ellers så er kommoden på gangen ferdigmalt. Jeg brukte eggehvit som jeg stort sett har brukt på alle møbler jeg har malt. Kommoden var opprinnelig mørk brun. Jeg har også festet noen tallbrikker i porselen på skuffene (tallbrikker som tidligere var i et nøkkelskap), men jeg manglet en brikke da, men shit au, det får gå. I går fikk jeg også lagd hylleknekter og et par hyller som skal festes over kommoden som jeg kan fylle med diverse stæsj! De har jeg malt eggehvite og er ikke helt klare enda.

Kommode slik den opprinnelig var

Kommode i ny drakt

Detalj kommode!

Litt haging har det også blitt selv om det er veldig lite. Har vært ute å sanket litt frø og jeg har også lagd fått lagd i stand en liten pakke til Ninni med diverse frø som jeg skal prøve å få sendt i morgen.

Okidok, ha en strålende dag alle mann!

10 kommentarer:

Unknown sa...

ÅÅh den ble ***lekker!! Har du slepet kantene med sandpapir etter at du hadde malt, eller?

Unknown sa...

Måtte lage en kommentar til for å få oppfølgingskommentargreia til å virke. :-)

Lene fra Lillehammer sa...

Ja, jeg har slipt den littegrann Charlotte, men ikke overdrevet mye synes jeg.

potentilla sa...

For et nydelig lite vindu :)

Vivishagerom sa...

Når det gjelder liftgardin, så kan du jo se innom Eva Kaulom. Hun som driver langs veien til Strandtorget. Jeg vet at hun har mange liftgardiner.
Du er jo kjempe flink til å male. Kjempe lekkert med slike hvite møbler.

Vivishagerom sa...

Det skal være Eva Kaulum. Fingrene løper litt fort en gang iblandt.

Lene fra Lillehammer sa...

Takk Vivi, er det Eva's interiør du tenker på?

Vivishagerom sa...

Ja, det er vel Eva's interiør som er det rette navnet. Har aldri vært der selv,men har hørt mange har snakket om hennes liftgardiner.

IngunnBW sa...

SÅ flink du er Lene! Det lille rommet med det idylliske vinduet kommer til å bli knallbra! Er det ikke moro! Den triste gamle kommoden forvandlet seg med litt trylling til en lekker sak som glir rett inn i det fine miljøet du har laget. Jeg er helt enig med deg når det gjelder gardiner. Liftgardiner er både praktiske og dekorative, jeg har noen av dem. Jeg valgte litt tykt stoff og fór(fikk dem sydd), de henger penere enn de i tynt stoff synes jeg. Så spennende med frøpakke :) Da blir det julaften når posten kommer i morgen eller tirsdag, gleeeder meg! Jeg fikk kjøpt Atamon på fredag og sender deg et par pakker i morgen. Her går både det ene og det andre med posten, men det sprøeste var den gangen jeg sendte levende larver til Ståle!

me sa...

Jeg har risør på gjesterommet ^^, En av mine yndlingsfarger. Den er lun men blå.